T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BURSA / OSMANGAZİ - Faik Yılmazipek İlkokulu

HEDEF:21YY

HEDEF:21.YY ULUSLARASI ETWİNNİNG PROJESİ

     Projemiz, öğrencilerimizin çok yönlü ve duygusal zekası gelişmiş bireyler olarak yetişmeleri için; eleştiri yapma, problem çözme, araştırma, yaratıcılık gibi 21. Yy becerilerine yönelik etkinliklerle müfredatımızdaki kazanımlara ulaşmayı amaçlamaktadır. Buna yönelik olarak "Kodlama, Robot Yapıyorum, Yaprak Tasarımım, Algoritma Oluşturma vb. "etkinliklerin yer aldığı bir projedir. Projemizde 7 ülkeden 19 ortak aktif olarak etkinlikleri yürütmüştür. 

      Öğrencilerimiz 7-11 yaş grubudur. Genel olarak bütün öğrencilerimiz projemizde aktif görev almış ve öğrenci merkezli olarak projemiz yürütülmüştür. Projemizin çalışma planına ortaklarımızla birlikte karar vererek hangi ay hangi etkinliklerin yapılacağı tespit edilmiş ve TwinSpace sayfalara plana uygun olarak yüklemeler yapılmıştır. Etkinliklere başlarken sorular ve görseller kullanarak dikkatleri çekilmiş ve etkinlikler konusunda kendilerinin de fikirleri alınmıştır. Projemizde öğrenci özerkliğine önem verilmiş; örneğin öğrencilerimiz hazırladıkları logolar arasından birinciyi sınıf içinde kendileri belirlemişlerdir.

      Hedefimiz, proje tabanlı öğrenme ile öğrencilerin cevapları kendilerinin bulmalarına ve faydalı çözümler üretmelerine destek olmak; iletişim, problem çözme, eleştirel düşünme ve yenileşme gibi 21. Yy becerilerini geliştirebilmeleri, bilgiyi üreten, hayatta işlevsel olarak kullanabilen, (Alışveriş Algoritması etkinliği gibi), problem çözebilen, girişimci, takım çalışması ve işbirliği yapabilen (Robot Yapıyorum etkinliği gibi), sorun çözmeyi temel yaşam becerisi haline getiren, yaratıcılık ( Yaprak Tasarımı etkinliği gibi) bireyselleştirilmiş öğrenmeleri destekleyerek kazanımlara ulaşmamızı sağlayan etkinlikler yapmaktı.  

      Proje sürecinde işbirlikçi ve ortak ürünlerimizi ortaya koyarken kurduğumuz karışık ülke takımları ile küçük grup çalışmaları yaptık. (Proje İsminin Yazılması, Yeni Yıl Mesajları, Yeni Yıl Kartlarımız, Proje  Sözlüğümüz gibi ). Canva, wardwall, wordart, learningapps, jigsawpazzle gibi web 2.0 araçları ile gerçekleştirilen etkinlikler ile dijital tabanlı öğrenme, web tabanlı öğrenme, internet tabanlı öğrenme gerçekleştirmiş olduk.

 20-12-202220-12-202220-12-202220-12-202220-12-202220-12-202220-12-202220-12-202220-12-202220-12-202218-04-2022


Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 20.12.2022 - Güncelleme: 20.12.2022 17:48 - Görüntülenme: 67
  Beğen | 0  kişi beğendi